Friday, November 6, 2009

Adik ku telah melangkah bendul...haha

Salam semua, msti kome pelik ngape teman ckp adik teman dah mlangkah bendul, hakikatnya bkn beliau menikah awl dariku, tp sbnrnye pd 11 October yg lps, bgelar sudah adikku seorg Graduan. Walaupun hanya Diploma dalam Computer Networking di UNIKL, sedikit sbyk cukup membanggakan bonda dan ayahandaku. Kini, adikku telah myambung pngajian ke peringkat Ijazah di UNIKL jgk, ak doakan beliau bjaya dan tabah dlm mnuntut ilmu...Amin!

Bila mlihatkn adikku di Majlis Konvokesyennya di PICC, Putrajaya, hati kecilku merintih, sempatkah aku selaku anak yg sulung membahagiakan ibu bapaku? Ingin sekali mgenggam sgulung Ijazah di hadapan ibu bapaku. Insya'Allah..1 sem yg terakhir akn dtg ni akn ku manfaat sesungguhnya demi melengkapkan ilmu dan pengalamanku sebelum b'khidmat kepada masyarakat di luar sana selaras dengan tuntutan Islam.

Kepada ayah dan bonda, adinda2ku, rakan-rakan, ku berharap doa dari kalian agar diri yg kerdil ini bisa menjadi insan berguna di dunia dan akhirat...Insya' Allah, Amin!

Majlis Konvokesyen ni dah lame, 10 October lepas, just aku tak berkesempatan nak m'update blog disebabkan hambatan waktu dan kerja sbg seorg student.

Alhamdulillah, kini ak brehat sbentar di kampung halaman smentara myambung hari "peperangan" (exam) yg akn diadakan pd 9 November dan sterusnya. Insya' Allah pd 8 November ini akan ku berangkat ke medan perang, akan ku lipat gandakan usahaku agar menepati erti Jihad yg selayaknya.

Ya Allah, permudahkan segala urusanku, lapangkan hatiku, berika kecergasan pd tubuhku, kecerdasan pada mindaku, ktenangan hati, dan dijauhkan dari penyakit syak dan sangka...Amin!


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.