Saturday, November 21, 2009

My Favourite Nasyid Team

Inilah salah satu kumpulan nasyid di Malaysia yang aku minati (Mirwana). Kumpulan ni aku kenal sejak mula menjejakkan kakiku ke Sekolah Agama Menengah Rawang (SAMER) pada 1999.

Dimana sejak bermula hari orientasi lagi, halwa telinga kami dijamu oleh senior dengan lagu dari album Mirwana-G.E.N.E.R.A.T.I.O.N.S. Antara lagu-lagu yang selalu diputarkan di Bilik Hebahan: Alam persekolahan, Dunia Batu Kaca, Dunia Baru Kita, Layar Kehidupan dan banyak lagi. Nostalgia sungguh...huk2.

Memang lagu-lagu dari Mirwana berjaya menusuk hatiku, memandangkan dari sekolah rendah dah minat nasyid, so bila didedahkan dengan lagu Mirwana ni minat untuk bernasyid meluap-luap. So merasa juga jadi anggota rasmi dan tak rasmi Kumpulan Al-Wahdah (SAMER)..heh.

Memang tak dinafikan, album dari Mirwana ni liriknya memang ada mesej yang baik untuk difahami dan dihayati bersama. Ditambah pula genre atau konsep muzik yang Mirwana tampilkan bersesuaian dengan jiwa anak muda masakini. Diharap Mirwana dapat merakam semula album-album mereka di zaman persekolahan dulu.

Mirwana kini dianggotai: Hafiz, Izzat, Along, Ikram (adik Izzat), Naim & Akmal. Mirwana ni pada pengamatan aku yang kerdil ni, mula famous bila official album mereka bertajuk Album Hikmah kembara, diikuti Aku Tanpa Cintamu (tambahan beberapa lagu Seruan Lima Waktu), dan yang terbaru bakal muncul Bumi Akhir Usia.

Antara lagu dalam album ini:
1) MUHAMMAD S.A.W. 'THE ARRIVAL'
2) ANDAIKU PERGI (RETRO VERSION)
3) BUMI AKHIR USIA Featuring DJ ERWAN & SHAZEE
4) JAUH (RADIO EDIT)
5) BUKTI CINTA Featuring EDRY DEMASCUS
6) KEMBALI PADAMU
7) FANA PESONA
8) ANDAIKU PERGI (ORIGINAL VERSION)
9) TIKA MASANYA Featuring HUJAN
10) CAHAYA KEKASIH
11) ANUGERAH ISTIMEWA
12) JAUH (ORIGINAL VERSION)
13) ANDAIKU PERGI (INSTRUMENTAL)

Mirwana's Facebook
Mirwana Fan Club

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.